lördag 6 juni 2009

Sveriges nationaldag!

Idag är det Sveriges nationaldag,jag är lite emot att dom tagit annandag pingst från den underbara lång helg till att göra Sveriges dag till en helg dag,vi kommer ju aldrig nånsin fira denna dag som Norge firar sin dag,det känns lite som att det var det dom ville när man ändrade om på våra helgdagar,totalt meningslöst enligt mig.

Min lillebror är inte så liten längre imorgon fyller han 18år,det går så himla fort,jag minns den dagen han föddes,jag var då bosatt hos min far på hel tid och vi skulle ha skolavslutning på skolan,det hela slutade med att jag fick gå själv på avslutningen och när jag kom hem från avslutningen ringde ganska snart telefonen,det var pappa som berättade att jag hade fått en lillebror...tänk att jag fick en lillebror tillslut efter fyra systrar!
Vi ska iallafall iväg och fira honom idag.
Och ikväll så ska Chris och Colin sova hos mormor,det ser dom verkligen framemot båda två,jag och maken ska passa på att ta oss in till stan tänkte äta lite mat på restaurangernas dag (åt helvete med bantningen) kanske hinner vi med att se nån film på bio också!

Önskar alla en findag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar